Strona główna
czwartek, 16 lipca 2020 r.
imieniny obchodzą: Eustachy, Marika
Reklama:

Reklama:

 

Data dodania: 13 kwietnia 2011

Strona główna » Aktualności » Rychły koniec tramwaju linii 46?

wielkość tekstu:A | A | A



Reklama:

MK-Projekt s.c. Marek Majewski Dorota Kuzańska-Majewska

  • Al. Armii Krajowej 2 lok. nr 6, piętro I, vis a vis McDonalds
  • 95-100 Zgierz
  • tel. 505 176 752

  • http://www.mk-projekt.pl
pełne dane
www.mk-project.pl
reklama

Rychły koniec tramwaju linii 46?

Funkcjonowanie połączenia linii tramwajowej nr 46 (Łódź-Zgierz-Ozroków), a także linii 43 (Łódź-Konstantynów-Lutomiersk) wisi na włosku. - Czujemy się szantażowani – mówią samorządowcy spoza Łodzi. Miesiąc temu urzędnicy z Łodzi oraz sąsiednich gmin zadecydowali, że ponownie spotkają się i przedstawią swoje propozycje na tramwaje podmiejskie. Problem w tym, że z ostatniego spotkania nic nie wynikło, a argumenty jednej strony nie trafiają do drugiej. Nie pomogły mediacje marszałka Witolda Stępnia
 
Władze Łodzi chcą m.in. zmiany aktualnie obowiązującego porozumienia, na mocy którego działa spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa - ta która wozi pasażerów pomiędzy Ozorkowem a Łodzią. Chcą, a właściwie muszą, bo zbyt pochopnie zdecydowały się na podpisanie umowy z MPK Łódź, która daje i tak gigantycznej już spółce monopol na realizowanie połączeń tramwajowych na terenie Łodzi. W efekcie Łódź powinna wypowiedzieć swoje udziały w spółkach, które do tej pory woziły mieszkańców aglomeracji lub po prostu przejąć je. Teraz obstaje przy drugim wariancie.  
 
Jak by to wyglądał w praktyce? - Władze Łodzi proponują, że tramwaje zawiozą pasażerów najdalej do Helenówka. Dalej podróżnych do Zgierza i Ozorkowa zabierze tylko jeden wagon. Wpływy z biletów trafić miałyby do Łodzi, a my w większym stopniu pokrywalibyśmy koszty funkcjonowania połączeń – tłumaczy Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. - Takie rozwiązania są dla nas niedopuszczalne, będziemy bronić obowiązującego porozumienia do końca, ponieważ jest dla nas satysfakcjonujące, a warunki finansowe, jakie nam obecnie przedstawiono - niekorzystne – zapowiada.  
 
Łódzcy urzędnicy chcieliby, aby koszt funkcjonowania połączeń poza granicami miasta pokrywany był według klucza długości kilometrów, a nie jak do tej pory wg. wielkości udziałów w spółce. 
 
Co jeśli kolejne rozmowy zakończą się fiaskiem? Zgierz ma plan B. – Naszym celem jest zapewnienie komunikacji zgierzanom od Proboszczewic do Helenówka – mówi Grzegorz Leśniewicz
 
Ratusz proponuje dwa rozwiązania. Jedno z nich zakłada, że na trasę wyjadą autobusy. Problem w tym, że musiałby kursować i tak już mocno zatłoczoną jedynką, a w dodatku wzdłuż trasy nie ma wydzielonych zatok autobusowych. Drugie rozwiązanie to uruchomienie własnej linii tramwajowej. Zapytany o koszt takiego rozwiązania Grzegorz Leśniewicz odpowiada – I tak ponosimy ciężar finansowy funkcjonowania linii 46. Rocznie kosztuje ona 2 mln zł. 
 
W większości aglomeracji na świecie, również w Polsce – w stolicy stawia się na tańsze połączenia elektryczne – metro, tramwaje regionalne. Dlaczego w łódzkich gminach dotychczas się to nie udało, ba - nie udało się nawet wprowadzić choćby wspólnego biletu? 

czytano: 4509 razy

źródło: wirtualnyzgierz.pl

Reklama:

Czytaj także:

Tramwaje nie jeździły bo skradziono kable

 Szajka złodziei trakcji tramwajowej znów zaatakowała. Do kradzieży doszło w nocy w poniedziałku na wtorek (17/18.01.2010 r.) w miejscowości Lućmierz koło Zgierza. Złodzieje ...
dalej

Czy tramwaj 46 zniknie ze Zgierza?

W wyniku umowy zawartej pomiędzy władzami Łodzi, a spółką MPK Łódź, łódzki przewoźnik ma stać się wyłączną firmą, która będzie obsługiwała połączenia ...
dalej

Strona głównaDrukuj dokument

A Ty co sądzisz na ten temat? Skomentuj.

wszystkich komentarzy: 0

Proszę wpisać do poniższego formularza swoje dane oraz komentarz.

Jeśli podasz swój adres e-mail, zostaniesz automatycznie powiadomiony jeśli ktoś rownież skomentuje ten artykuł.

kod

Proszę przepisać cyfry wyświetlone powyżej:


Kalendarz wydarzeń

  Lipiec 2020 

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Reklama:
Ostatnio dodane
  • Praca 2017-03-14 11:24:54

    Zatrudnię Murarzy/Tynkarzy/Montera dociepleń na umowa o pracę. Praca przy ...

    więcej
  • Praca 2017-03-13 13:44:55

    Pracujesz na rynku odszkodowań! Jesteś niezadowolony z uzyskanych prowizji? ...

    więcej
  • Praca 2017-03-13 09:53:15

    Job Impulse Polska (kraz 3000) poszukuje osób na stanowisko: Operator ...

    więcej
Portal miejski WirtualnyZgierz.pl powstał z myślą o mieszkańcach Zgierza oraz okolic, a także o tych wszystkich zainteresowanych miastem. Misją serwisu jest promocja Miasta Zgierza poprzez nagłaśnianie wydarzeń miejskich oraz informowanie o aktualnościach i życiu w mieście. Twórcy za cel postawili sobie utworzenie platformy wymiany informacji pomiędzy zgierzanami, organizacjami, urzędami oraz firmami w mieście oraz w jego sąsiedztwie. Stąd nacisk na interaktywną stronę portalu - możliwość dodawania bezpłatnych ogłoszeń, aktualności miejskich, gospodarczych, sportowych, ciekawostek, imprez, zdjęć, filmów, informacji o firmach. Zapraszamy!
osób online: 9 ALPANET - Polskie Systemy Internetowe Agawe
X
Piłeś? Nie Jedź - kolejna odsłona akcji Następny artykuł

Piłeś? Nie Jedź - kolejna odsłona akcji »