REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Letnie korki w Zgierzu, kiedy obwodnica?

Lato w pełni, a Zgierz jest tradycyjnie zakorkowany. Najtłoczniej jest, jak zawsze w ciągu drogi krajowej nr 1. Trasa służy samochodom ciężarowym do tranzytu, a w miesiącach wakacyjnych zmierzają tędy wczasowicze nad morze i w góry. Rowery na dachu, czy dachowe bagażniki to częsty widok na tej trasie. To że korkuje się ul. Łódzka czy Ozorkowska to standard. Ale kierowcy muszą też odstać swoje chcąc wjechać na te drogi. Długo stoi się na skrzyżowaniu przy ul. Gałczyńskiego, Musierowicza, 3-ga Maja, Śniechowskiego czy Długiej. 

Najtłoczniej jest na jedynce w piątkowe popołudnia, ale również niedziele wieczory potrafią dać się we znaki. Za to mieszkańcy Pabianic mają powody do radości. W połowie lipca otwarta została druga część zachodniej obwodnicy Pabianic S-14. Oznacza to, że kierowcy jadący drogą krajową nr 14 od strony Sieradza wjeżdżają na nową trasę na węźle "Dobroń" i stamtąd przejeżdżają odcinkiem o długości nieco ponad 15 km do ulicy Pabianickiej w Łodzi (w okolice centrum handlowego). 

Nowa trasa pozwala na szybkie, sprawne i bezpieczne pokonanie tego odcinka, jak również odciąża centrum Pabianic i Ksawerowa. Jadąc z przepisową dopuszczalną prędkością pokonamy ten odcinek w czasie około 10 – 12 minut. Wcześniej przejazd przez centrum Pabianic i Ksawerów zajmował w godzinach szczytu nawet do godziny – mówi Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
 
Kiedy mieszkańcy Zgierza doczekają się własnej obwodnicy? Najwcześniej pojedziemy nią pod koniec 2016 r. W tym roku wybrany został wykonawca części projektowej. Prace projektowe potrwają do końca 2014 r. Najwcześniej zatem pierwsza łopata na placu budowy obwodnicy Zgierza będzie mogła być wbita w 2015 r. Pojedziemy nią dopiero najwcześniej pod koniec 2016 r. a w praktyce… na pewno później. Przypomnijmy, że budowa Pabianic miała być oddana w listopadzie 2011 r. i zanotowała 8 miesięczne opóźnienie. 
 
27-kilometrowy odcinek S14 od węzła „Lublinek” do drogi krajowej nr 1 w Słowiku jest ostatnim brakującym ogniwem tak zwanego ringu autostradowego wokół Łodzi. Od północy tworzy go istniejąca autostrada A2, od wschodu planowana A1, od południa zaś budowana już trasa S8.

Inne

Ciekawe artykuły