Strona główna
wtorek, 26 maja 2020 r.
imieniny obchodzą: Ewelina, Jan
Reklama:

Reklama:

 

Data dodania: 03 września 2012

Strona główna » Aktualności » Dostawa wagonów na linie podmiejskie. Czy 46 pojedzie wolniej?

wielkość tekstu:A | A | A



Reklama:

Dostawa wagonów na linie podmiejskie. Czy 46 pojedzie wolniej?

W dniach 2 i 3 sierpnia "MPK Łódź" nabyło od "MKT w likwidacji", o co postulowało w Państwa imieniu również nasze stowarzyszenie, kolejne używane wagony produkcji niemieckiej. Wyrażamy radość, że cieszące się dużą sympatią pasażerów "helmuty" znów będą wozić ludzi. Jednak ubolewamy, że - jak wynika z informacji prasowych podawanych przez panią Agnieszkę Hamankiewicz z MPK - z dziesięciu zakupionych w tej dostawie sprawnych wozów tylko pięć wyjedzie na trasę, a reszta przeznaczona będzie na części zamienne. Dotąd do zajezdni przy ulicy Telefonicznej przetransportowano wagony o numerach: 38, 147, 149, 81, 84, 85, 86, z czego na trasę wyjechały: 1147 (przenumerowany z 147), 1038 (przenumerowany z 38), 1085 (przenumerowany z 85).

 
Rozmowy o linii "46" były tematem programu "Konfrontacje", który miał miejsce 6 sierpnia w łódzkiej telewizji TOYA. Udział wzięli: prezes "MPK Łódź" Zbigniew Papierski, wiceprezydent Zgierza Bohdan Bączak, burmistrz Ozorkowa Jacek Socha, przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Łodzi Czesław Telatycki i przedstawiciel "Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" Adam Rembak.
 
Od prezesa Papierskiego usłyszeliśmy o podyktowanej słabym stanem torów konieczności korekty rozkładu jazdy. W praktyce może poskutkować to wydłużeniem czasu przejazdu. Choć z naszych obserwacji wynika, że obecnie wykolejenia ani opóźnienia, poza przypadkami sporadycznymi, nie zdarzają się. Szacujemy, że jeśli prędkość tramwaju spadnie, przejazd na odcinku od Ozorkowa do Helenówka może wydłużyć się nawet o 15 - 18 minut. Powodowałoby to w wielu przypadkach konieczność kasowania biletu 40-minutowego zamiast 20-minutowego lub 60-minutowego zamiast 40-minutowego. Zmniejszyłaby się również częstotliwość kursowania i w dni robocze wyniosłaby nie raz na 20 minut (jak obecnie), lecz około raz na 24 minuty lub raz na 26 minut.
 
Przewodniczący Telatycki, po otrzymaniu od nas kopii wymaganych dokumentów, obiecał natychmiast na najbliższym zebraniu Komisji Rewizyjnej rozpatrzyć skargę stowarzyszenia na działania prezydent Zdanowskiej, złożoną z 9 lipca (na jej temat pisaliśmy w komunikacie z 30 lipca).
 
Konkluzja ze spotkania była taka, że w najbliższym czasie ma odbyć się szczegółowa diagnoza newralgicznych punktów infrastruktury torowej i działania zmierzające do ich naprawy. Przypominamy, że przed przejęciem linii przez nowego przewoźnika, przeprowadzone były testy i wówczas nie było mowy o problemach, a MPK informowało, że tramwaje będą mogły bez przeszkód kursować z Łodzi do Ozorkowa i bezpiecznie wozić pasażerów.
 
Dziś wiemy, że wszyscy sygnatariusze porozumienia międzygminnego z 26 marca zamierzają zebrać się 3 września celem omówienia dalszych perspektyw działania linii.
 
Natomiast przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi Tomasz Kacprzak poinformował nas, że termin rozstrzygnięcia skargi został przedłużony, a jej rozpatrzenie planowane jest dopiero na październik.
 
Za "Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim"
Przedstawiciel, Adam Rembak
 

czytano: 4954 razy

źródło: Adam Rembak

Reklama:

Czytaj także:

Tramwaj 46 nadal zagrożony?

Przedstawiamy kolejny komunikat Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. W połowie bieżącego miesiąca skończyliśmy składanie ...
dalej

Od 1 kwietnia w Zgierzu obowiązują też łódzkie bilety

fot. Piotr MajewskiWraz z 1 kwietnia 2012 r. obsługę linii tramwajowych 16 i 46 przejęła spółka MPK Łódź. Władzom gmin, przez które przebiegają linie udało się w końcu podpisać długo ...
dalej

Strona głównaDrukuj dokument

A Ty co sądzisz na ten temat? Skomentuj.

wszystkich komentarzy: 2
  • oakpark data dodania: 2012-10-10 12:52:43

    PiS, Ziobryści i Solidarność także wystąpią w obronie tramwaju 46 - w końcu akcja zwalniania z MPK dawnych pracowników MKT nie może nie odbić się w związkach zawodowych... a ataki medialne i pikietowanie konkretnych urzędników czy polityków zamiast anonimowego zarządu pozamieniają wrogów 46 w rozkladające sie polityczne trupy.... 8^( Brawo dla tego, kto wymyślil tanią migawkę aglomeracyjną (p. Radek Stępień?) - ludzie już docenili to rozwiazanie .... a zmiana rozkladu z co 20 minut na co 25 minut zostanie przyjęta jako zamach na dobro już nabyte, na coś, co ludzie już polubili. Idea aby zostawić tylko tramwaje dwubiegunowe jeżdżące tylko do Proboszczewic ma podzielić wspólny dziś front podódzkich gmin, sklócić ludzi. Kto tego waru nagotuje sam ręce poparzy ale widać nie wszystkim starcza wyobraźni. Idea aby solidnie opracować projekt pod dofinansowanie z Unii wymaga speców od pisania projektów unijnych - tutaj p. Radek Stępień i p. Witold, marszaek województwa mogliby znależć ekspertów w Ministerstwie Transportu...

  • oakpark data dodania: 2012-10-10 12:29:55

    MPK Lódź i Pani Prezydent Zdanowska zostali zaskoczeni spoleczną reakcją na klopoty tramwaju 46 - zaczelo nim jezdzic coraz więcej ludzi i gdyby dziś zrobic calościowe zdjęcie napelnienia wagonów to nie daloby się obronić tezy, że 46 jeździ malo osób. Bardzo pomogla w napelnieniu tramwaju tania migawka aglomeracyjna. Im blizej wyborów tym większy będzie dla PO koszt polityczny likwidacji tej linii a powstale stowarzyszenie może "dymić" platformerskiej wladzy niejeden rok, pikietować osoby odpowiedzialnych urzędników, robić rentgem w internecie im, ich majątkom, ich rodzinom i generalnie otaczającym lódzką PO "ambergoldom".... 8^) Trudno sie nie zgodzic z Witkiem Rossetem, że Pani Hania politycznie jest juz martwa jak solony śledź... ale może to dotyczyć calej lódzkiej Platformy. Drejfusjada organizowana przez tysiące wścieklych ludzi odbije sie i w mediach krajowych. Kierownictwo PO popelnia spory bląd nie doceniając determinacji obrońców 46 i ich wiedzy o mechanizmach w lódzkiej Platformie... Rejon Grotniki-Ozorków-Sokolniki jest to miejsce, gdzie z Lodzi ucieka mieszkac klasa średnia a bilans migracji jest najbardziej dodatni w calym województwie. Nie braknie dobrze okrytego wojska na tę wojnę ze Zdanowską et consortes... spory zaciąg będzie nawet z Platformy.... 8^)

Proszę wpisać do poniższego formularza swoje dane oraz komentarz.

Jeśli podasz swój adres e-mail, zostaniesz automatycznie powiadomiony jeśli ktoś rownież skomentuje ten artykuł.

kod

Proszę przepisać cyfry wyświetlone powyżej:


Kalendarz wydarzeń

  Maj 2020 

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Reklama:
Ostatnio dodane
  • Praca 2017-03-14 11:24:54

    Zatrudnię Murarzy/Tynkarzy/Montera dociepleń na umowa o pracę. Praca przy ...

    więcej
  • Praca 2017-03-13 13:44:55

    Pracujesz na rynku odszkodowań! Jesteś niezadowolony z uzyskanych prowizji? ...

    więcej
  • Praca 2017-03-13 09:53:15

    Job Impulse Polska (kraz 3000) poszukuje osób na stanowisko: Operator ...

    więcej
Portal miejski WirtualnyZgierz.pl powstał z myślą o mieszkańcach Zgierza oraz okolic, a także o tych wszystkich zainteresowanych miastem. Misją serwisu jest promocja Miasta Zgierza poprzez nagłaśnianie wydarzeń miejskich oraz informowanie o aktualnościach i życiu w mieście. Twórcy za cel postawili sobie utworzenie platformy wymiany informacji pomiędzy zgierzanami, organizacjami, urzędami oraz firmami w mieście oraz w jego sąsiedztwie. Stąd nacisk na interaktywną stronę portalu - możliwość dodawania bezpłatnych ogłoszeń, aktualności miejskich, gospodarczych, sportowych, ciekawostek, imprez, zdjęć, filmów, informacji o firmach. Zapraszamy!
osób online: 18 ALPANET - Polskie Systemy Internetowe Agawe
X
Podsumowanie II edycji akcji "Paka dla Uczniaka" Następny artykuł

Podsumowanie II edycji akcji "Paka dla Uczniaka" »