REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Komunikacyjny pomysł na zmniejszenie bezrobocia

Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku powstające w Strykowie inwestycje stworzą około 600 miejsc pracy. W następnych latach planowany jest dalszy rozwój tamtejszych parków przemysłowych, a co za tym idzie kolejne osoby znajdą zatrudnienie. W sytuacji, gdy 11 700 osób w powiecie zgierskim to bezrobotni, kuriozalnie brzmi wiadomość, że pracowników do Strykowa trzeba dowozić z Łodzi, ponieważ z gminami, wchodzącymi w skład naszego powiatu, nie ma połączenia autobusowego. 

 
Nad tym problemem pochyliły się władze powiatu, miasta i gminy Zgierz, Aleksandrowa Łódzkiego oraz Strykowa. Na spotkaniu zorganizowanym przez Starostę Zgierskiego Krzysztofa Kozaneckiego, zrodziła się koncepcja utworzenia autobusowej linii aglomeracyjnej łączącej te tereny. Jej otwarty charakter zapewniłby szybką i wygodną komunikację, nie tylko osobom dojeżdżającym do pracy, ale wszystkim mieszkańcom. 
 
Przedstawiona nam wstępna kalkulacja, sporządzona przez obecnego na spotkaniu, kierownika Miejskich Usług Komunikacyjnych Adama Kacprzyckiego, oscyluje w okolicach 1,5 mln zł rocznie za funkcjonowanie linii obsługującej 12 kursów dziennie – mówi starosta Kozanecki. – Ale to jedynie koncepcja wyjściowa. Z pewnością na początek trzeba będzie sprawdzić ile razy dziennie autobus powinien pokonać trasę z Aleksandrowa Łódzkiego przez Zgierz i gminę Zgierz do Strykowa, i jakie będzie zainteresowanie samych mieszkańców. Jedno jest pewne – ja i uczestniczący w rozmowach samorządowcy, jesteśmy skłonni ponieść koszty stworzenia takiego połączenia komunikacyjnego.  
 
Gdyby pomysł wypalił, aleksandrowianinowi chcącemu dojechać do Strykowa podróż zajęłaby ok. 35 minut. Osoba taka musiałaby skasować bilet jednoprzejazdowy, zaś mieszkańcowi Zgierza lub gminy Zgierz wystarczyłby bilet 20 – minutowy. 
 
Kolejną propozycją, która padła podczas środowego spotkania był pomysł przekonania władz firm działających w strykowskich strefach, które w znacznej mierze obecnie same organizują dowóz pracowników, by zakupiły grupowe bilety miesięczne. Korzyścią dla pracodawcy byłoby ponoszenie mniejszych kosztów niż dotychczas, a dodatkowo przy zakupie „migawek” mógłby on liczyć na kilkuprocentowy upust. 
 
Umówiliśmy się z Wiceprezydentem Zgierza Bohdanem Bączakiem, Burmistrzem Aleksandrowa Łódzkiego Jackiem Lipińskim, Wójtem Gminy Zgierz Zdzisławem Rembiszem i Burmistrzem Strykowa Andrzejem Jankowskim, że w przyszłym tygodniu dopracowany zostanie przebieg trasy linii, i wtedy spotkamy się z przedstawicielami firm działających w Strykowie, by ci wypowiedzieli się na temat ilości kursów i dogodnych godzin przyjazdu i odjazdu autobusu – mówi Starosta Zgierski.
 
Przy założeniu, że linia taka nie byłaby tworzona od podstaw, tylko stanowiłaby przedłużenie którejś z już istniejących, procedury jej uruchomienia trwałyby kilka miesięcy.

Inne

Ciekawe artykuły