Data dodania: 29 czerwca 2011

Strona główna » Aktualności » Definitywny koniec tramwajów 16 i 46

wielkość tekstu:A | A | A



Reklama:

M&J Walczak Jubilerstwo

  • ul. 1-go Maja 30/40 lok. 52
  • 95-100 Zgierz
  • tel. 42 716 31 86

pełne dane
reklama

Definitywny koniec tramwajów 16 i 46

28 czerwca do Urzędu Miasta Zgierza, Urzędu Miasta Ozorków oraz do gminy Zgierz wpłynęło pismo od Hanny Zdanowskiej, prezydent Łodzi wypowiadające porozumienie w sprawie międzygminnej komunikacji tramwajowej z 1993 r. W praktyce oznacza to definitywny koniec funkcjonowania tramwajów linii 16 i 46 łączących Łódź z sąsiednimi miejscowościami.
Do likwidacji połączeń dojedzie za pół roku - zachowany musi być 6-miesięczny okres wypowiedzenia.

Pozostawione sobie gminy będą musiały zapewnić komunikację swoim mieszkańcom we własnym zakresie. Nowe tramwaje lub autobusy dojadą najdalej do granicy Łodzi i Zgierza (Helenówek). Potem konieczna będzie przesiadka na łódzkie środki transportu.

Jak poinformował Tomasz Zgierski, Asystent Prezydent Miasta Zgierza, miasto Zgierz rozważać będzie następujące warianty utrzymania połączenia komunikacyjnego:
1. Utrzymanie połączenia tramwajowego do granic Gminy Miasta Zgierz wozami spółki MKT.
2. Wypracowanie nowego porozumienia pomiędzy Miastami: Łódź, Zgierz, Ozorków - realizacja połączenia tramwajowego siłami MKT lub MPK Łódź.
3. Wypracowanie z Generalną Dyrekcją Dróg modelu komunikacyjnego umożliwiającego funkcjonowanie na drodze krajowej nr.1 komunikacji autobusowej przy pomocy taboru spółki MARKAB Zgierz.

Wypowiedzenie umowy z 1993 r. jest konsekwencją nowego porozumienia zawartego w marcu 2011 r. pomiędzy spółką MPK Łódź, a władzami Łodzi, w wyniku czego spółka ma stać się wyłączną firmą obsługującą połączenia tramwajowe na terenie Łodzi.

Łódź ma 49% udziałów w spółce MKT, realizującej przejazdy do tej pory. Proporcjonalnie do udziałów ponosi też koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa. - Wycofanie swoich udziałów możliwe jest za zgodą 2/3 pozostałych udziałowców. A na to zgody pozostałych gmin nie ma – mówi Tomasz Zgierski.
 

czytano: 6095 razy

źródło: wirtualnyzgierz.pl

Reklama:

Czytaj także:

Rychły koniec tramwaju linii 46?

Funkcjonowanie połączenia linii tramwajowej nr 46 (Łódź-Zgierz-Ozroków), a także linii 43 (Łódź-Konstantynów-Lutomiersk) wisi na włosku. - Czujemy się ...
dalej

Czy tramwaj 46 zniknie ze Zgierza?

W wyniku umowy zawartej pomiędzy władzami Łodzi, a spółką MPK Łódź, łódzki przewoźnik ma stać się wyłączną firmą, która będzie obsługiwała połączenia ...
dalej

Strona głównaDrukuj dokument

A Ty co sądzisz na ten temat? Skomentuj.

wszystkich komentarzy: 11
  • n_n data dodania: 2011-10-01 07:41:43

    smok Pytam się jak długo ludzie jeszcze to wytrzymają? Młodzi już nie wytrzymują i uciekają z kraju, super rodacy, spxxxxxxxxxcie z tej chorej polski. Siedzę tu tylko dla tego że jestem chory.

  • Maciek data dodania: 2011-07-03 23:12:57

    To co Będzie zamiast 46 i 16

  • smok data dodania: 2011-07-02 23:01:44

    W Polsce nic się nie opłaca trzeba budować tylko wielkie hipermarkety z parkingami i wrzucać w wielkie kosze wszelakie towary buty obok majtek itp. budować wiadukty bez miejsca dla pieszych (niech biedota się męczy) likwidować fabryki i w ten sposób będziemy niezłym rynkiem (śmietnikiem) zbytu dla zachodu i innych lepszych krajów. Bo polityk jest od tego by powiedzieć szaraczkowi spadaj tak aby szaraczek poczuł zadowolenie na samą myśl o tym jak będzie to robił. Pytam się jak długo ludzie jeszcze to wytrzymają?

  • Pawell data dodania: 2011-07-02 11:09:18

    A gdzie tramwaj regionalny???

  • dave data dodania: 2011-07-01 21:45:29

    kirielejson Obie linie (46 i 16) są na tej samej umowie. Zamknięcie linii nr 46, automatycznie wiąże się z zakończeniem funkcjonowania linii 16

  • kirielejson data dodania: 2011-06-29 19:04:46

    ludzie czego sie podpuszczacie mediom chyba ten portal jest jeszcze gorszy zaklamany niz gazeta wyborcza tuska matało linia 16 nie jest podmiejska spolka tylko Mpk linia normalna ktora ma umowe z miastem a linia 46 jest co innego i czego innego dotyczy i nie wiem dlaczego kto to upoblikowal ze linie 16 maja skasowac chory umysl to napisał jakis nie kumaty

  • Aston76 data dodania: 2011-06-29 16:23:39

    Czyli z ekologii nic nie będzie. Tramwaje są najbardziej ekologiczne ze wszystkich środków komunikacji zbiorowej.

  • WirtualnyZgierz.pl data dodania: 2011-06-29 16:02:51

    adek, w piśmie Hanny Zdanowskiej wyraźnie mowa o 16 i 46. Tramwaj linii 43 nie biegnie przez teren miasta Zgierza, Ozorkowa ani gminy Zgierz. Dlatego pismo o ewentualnej likwidacji 43 może lub mogło wpłynąć m.in do władz Kostantynowa Łódzkiego, nie Zgierza.

  • adek data dodania: 2011-06-29 13:37:57

    Na pewno chodzi tez o 16-stkę? Bo wszędzie gdzie czytam, to piszą tylko o 46 i 43. No i chyba 16 należy do MPK, więc trochę mijałoby się to z celem.

  • Adrian data dodania: 2011-06-29 12:57:48

    Prawda jest taka, że już wiele lat temu powinno się było rozwiązać ten problem raz a skutecznie. Rozwiązanie polegało na całkowitej likwidacji tramwajów łącznie z torowiskami. Zyski: możliwość poszerzenia trasy krajowej nr 1 do szerokości 2 pasów (analogicznie jak na ul. Zgierskiej w Łodzi, choć z jednym małym ograniczeniem czyli mostem kolejowym na Kuraku); możliwość budowy zatok przystankowych na tej trasie a co za tym idzie możliwość wprowadzenia znacznie tańszej komunikacji autobusowej; oraz odporność tej komunikacji na awarie (teraz jak stanie tramwaj to blokuje także pozostałe tramwaje). Ważny jest też aspekt ekonomiczny: w takim rozwiązaniu gminy nie dokładały by nic do przewozów a nawet miałyby niewielkie zyski do budżetu. Dobrym przykładem jest prywatna komunikacja autobusowa na trasie do Ozorkowa która opłacała się przewoźnikom mimo rzucania im coraz to nowych kłód pod nogi (jak np. zakaz z korzystania z istniejących przystanków) i mimo tego że równolegle jeżdżą tramwaje. Pchanie się po raz kolejny w dwa pierwsze warianty wspomniane w artykule to czysta głupota i trwonienie naszych pieniędzy. Sensowny jest tylko i wyłącznie wariant trzeci i to niekoniecznie na bazie MARKAB-u bo tego przewoźnika zapewne trzeba by dotować a prywatnych przedsiębiorców z pewnością nie. Aspekt ekologiczny - czystości powietrza: autobus na gaz 1200 razy mniej zanieczyszcza środowisko niż elektrownia która wyprodukuje prąd dla tramwaju. W przypadku autobusu na olej opałowy jest i tak 3 razy mniej niż elektrownia (chodzi oczywiście o elektrownie węglowe bo tylko takie mamy w Polsce).

  • ona data dodania: 2011-06-29 11:18:16

    Kpina! Czy nasza pani prezydent zrobiła cokolwiek w tej sprawie? Czy ona w ogóle potrafi walczyć o sprawy inne, niż tylko wpychanie swoich ludzi na stanowiska w urzędzie?

Proszę wpisać do poniższego formularza swoje dane oraz komentarz.

Jeśli podasz swój adres e-mail, zostaniesz automatycznie powiadomiony jeśli ktoś rownież skomentuje ten artykuł.

kod

Proszę przepisać cyfry wyświetlone powyżej: