I nie ma linii tramwajowej 46

Aktualności i wydarzenia regionalne. Czekamy na Twoje informacje!

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez BB1993 » 01 wrz 2012, 00:36

Plusem na pewno jest to, że zwiększona zostanie ilość kursów wykonywanych taborem poniemieckim. Szkoda, że MPK chce znów wydłużyć czas przejazdu (mimochodem zrobiono to już w momencie przejęcia) kosztem zachowania równego taktu. Przy zakładanej częstotliwości co 24 minuty minuty odjazdów będą takie same co 4 godziny, natomiast przy częstotliwości co 26 minut nie będą się powtarzać w ogóle. Jeśli chodzi o bilety, to chyba i tak większość pasażerów z Ozorkowa, korzysta z aglomeracyjnych kupowanych u motorniczego.
BB1993
Rozglądam się
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 gru 2011, 19:45

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 02 wrz 2012, 09:34

BB1993 napisał(a):Plusem na pewno jest to, że zwiększona zostanie ilość kursów wykonywanych taborem poniemieckim.
Tak, na pewno zwłaszcza w zimne dni (ale nie tylko) różnica w komforcie jest niesamowita.

BB1993 napisał(a):Szkoda, że MPK chce znów wydłużyć czas przejazdu (mimochodem zrobiono to już w momencie przejęcia) kosztem zachowania równego taktu.
Jak to? Przecież póki co częstotliwość jest taka jak przed przejęciem.

BB1993 napisał(a):Jeśli chodzi o bilety, to chyba i tak większość pasażerów z Ozorkowa, korzysta z aglomeracyjnych kupowanych u motorniczego.
Na razie z centrum Ozorkowa do centrum Zgierza bardziej opłaca się jechać na bilecie 40-minutowym, a jeśli prędkość tramwaju spadnie, będzie to już niemożliwe.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez BB1993 » 02 wrz 2012, 11:39

Co do czasu przejazdu to rzeczywiście częstotliwość jest taka sama, jednak czas przejazdu przed przejęciem (między Helenówkiem a pętlą w Ozorkowie) wynosił 54/57 minut, w rozkładzie od 1 kwietnia było to 58 minut, a teraz (od 11 czerwca) jest 56 :D
W planowanych zmianach chodzi po prostu o to, że nie ma pieniędzy na więcej brygad, a czas przejazdu ma być wydłużony.
BB1993
Rozglądam się
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 gru 2011, 19:45

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 15 wrz 2012, 01:44

Wczoraj w nocy wymieniono jedną zwrotnicę w Ozorkowie przy ulicy Południowej. W tej chwili trwa wymiana jednej zwrotnicy w Zgierzu przy ulicy Podmiejskiej (mijanka "ślepa" na Proboszczewicach). Miejmy nadzieję, że uda się wyremontować także inne pozapadane miejsca, aby tramwaj "46" nie przestał kursować.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 15 wrz 2012, 09:54

A nie można pozyskac jakichs środków unijnych na remont nomen omen najdłuższej linii tramwajowej w Europie?
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Haasrode » 15 wrz 2012, 10:35

Pewnie jak zwykle 'nie da sie' ;)
A swoja droga,najdluzsza trasa linii tramwajowej na swiecie znajduje sie w Belgii (na wybrzezu) a nie w Polsce.Tramwaj jedzie wzdluz (niemal) calej linii brzegowej a trasa liczy sobie 67 km,czyli niemal dwa razy tyle co trasa 46 ;)
Haasrode
Bywalec
 
Posty: 156
Dołączył(a): 28 paź 2010, 21:21

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez TIRcenter » 15 wrz 2012, 11:00

Ja już mam dość czekania na "46", która jest wiecznie opóźniona. Za każdym razem, gdy wybieram się do Łodzi (kilka razy w miesiącu) to albo tramwaj jest opóźniony, albo nie przyjeżdża wcale.
Informacje z branży motoryzacyjnej (ciężarówki) i transportowej: www.TIRcenter.eu
Avatar użytkownika
TIRcenter
Miastowy
 
Posty: 319
Dołączył(a): 12 gru 2010, 16:37
Lokalizacja: Zgierz

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 15 wrz 2012, 11:00

Więcej macie tutaj na temat najdłuższej linii tramwajowej w Europie. Nasza linia 46 jest najdłuższa w naszej części Europy.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 16 wrz 2012, 18:43

Kod: Zaznacz cały
15. W Polsce nowe ciągi tramwajowe buduje się w Poznaniu (po sprawdzeniu się inwestycji PST łączącej centrum z osiedlem Jana III Sobieskiego system rozbudowuje się o kolejną sekcję do Dworca Zachodniego, 11 sierpnia 2012 oddano trasę z tunelem na Franowo), Olsztynie (gdzie tramwaj powraca po wielu latach - od 2011 roku trwa odbudowa systemu - i będzie na nowo stworzonym szkieletem komunikacyjnym miasta), czy Krakowie (29 grudnia 2011 otwarto linię na Ruczaj), Wrocławiu, w Warszawie, Częstochowie (3 września 2012 uruchomiono nową linię, która obsłuży osiedla Błeszno i Raków, gdzie dotąd jeździły tylko samochody osobowe i autobusy).

Kod: Zaznacz cały
18. Dla przykładu podmiejska linia tramwajowa kursująca pomiędzy niemieckimi miastami Mannheim, Heidelbergiem i Weinheim kursuje z częstotliwością raz na 10 minut, liczy 55 km trasy, prędkość 90 km/h, a obsługiwana jest składami o długości do 60 metrów!

Kod: Zaznacz cały
19. Najdłuższa linia tramwajowa w Europie i zarazem na świecie, którą jest belgijski Kusttram z 70 przystankami liczy długość 68 kilometrów i łączy Adinkerke przy granicy z Francją oraz Knokke-Heist w pobliżu granicy z Holandią, a w planach jest przedłużenie linii z Adinkerke (De Panne) do francuskiej Dunkierki oraz z Knokke do holenderskiego Breskens.

To tylko niektóre z wielu punktów projektu pisma do marszałka województwa, które na początku bieżącego miesiąca przygotowało i wysłało do Urzędu Miasta w Ozorkowie "Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" w odpowiedzi na propozycję burmistrza Jacka Sochy.

Szymek Zgierz napisał(a):A nie można pozyskac jakichs środków unijnych na remont nomen omen najdłuższej linii tramwajowej w Europie?
Można próbować, ale to się samo nie zrobi. Stowarzyszenie jest otwarte na nowych członków i nowe pomysły.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Kontrowersyjna wycena

Postprzez Gofer » 09 paź 2012, 00:31

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat z 07.10.2012 pod tytułem "Kontrowersyjna wycena".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez LewaNoga » 09 paź 2012, 15:23

Od bardzo dawna przyglądam się rozwojowi nastrojów w temacie likwidacji 46. Róbmy wszystko co możliwe, żeby ten tramwaj utrzymać przy życiu. Kolej aglomeracyjna to tylko potwierdzenie oczywistej prawdy, że pojazdy szynowe są bardzo potrzebne. Decyzja likwidacji jest łatwa, życie bez komunikacji szynowej- bardzo trudne i coraz trudniejsze. Przekonał się o tym np. Aleksandrów- dojazd do Łodzi to koszmar. Nie naśladujmy Stanów Zjednoczonych- tam też wycięto tramaje w miastach i dziś wszyscy to przeklinają, mimo że popularne jest metro. Cały cywilizowany świat szanuje tramwaje, ulepsza je i wydłuża linie. Stowarzyszeniu życzę wytrwałości.
LewaNoga
Rozglądam się
 
Posty: 32
Dołączył(a): 01 cze 2011, 13:23

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 09 paź 2012, 15:34

Marszałek województwa według mnie popełnił błąd w modernizacji transportu. W pierwszej kolejności pieniądze powinny iść na zmodernizowanie linii tramwajowych do Ozorkowa, Zgierza i Pabianic. Potem owszem warto zmodernizować kolej. Teraz będziemy mieli ładne linie kolejowe ale dla ludzi mieszkających w Rosanowie, Słowiku, Emilii, Ozorkowie, Zgierzu nie ma to większego znaczenia. Bo jest jeden problem jak się dostać i czym na stację PKP.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 10 paź 2012, 12:58

Aston76

Przecież w ramach ŁKA będą budowane nowe przystanki, więc chyba nie jest tak źle. ;)
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 10 paź 2012, 16:52

Szymek Zgierz a ile tych przystanków wybudują na trasie Ozorków - Łódź :?: Zmodernizują istniejące i dołożą tylko 2 sztuki. To śmiech na sali. Ile osób będzie korzystało z tych przystanków? Bardzo mało osób. Problemem jest w tej inwestycji brak parkingów strzeżonych przy przystankach kolejowych. Zobacz co się dzieje przy dworcu Łódź Widzew. Nie ma gdzie zaparkować auta, bo istniejące miejsca są zajęte od wczesnego rana.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 10 paź 2012, 18:40

Tak jak zostało zauważone, kolej ŁKA nie spenetruje Lućmierza, Emilii, Słowika, Aleksandrii a nawet Ozorkowa.

Co dalej z linią tramwajową 46? - oto projekt rozkładu jazdy, którego podobno nie ma. Więc jak - jest czy go nie ma? Albo nie ma, albo jest.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 11 paź 2012, 13:12

Aston76

Ale ja wcale nie twierdzę że linia 46 jest niepotrzebna, wręcz przeciwnie. Przydałoby się jak już wcześniej pisałem złożyc wniosek o dotację z Unii na remont torowiska.
Kolej odnowiła już przystanki: Zgierz Północ, Jedlicze Ł., Grotniki i częściowo Chociszew, jednocześnie trwają prace nad budową peronu przy ul. 11 listopada w Łodzi.
Ta sytuacja (przejęcie przez MPK) i traktowanie tej linii i taboru po macoszemu przypomina mi sytuację przejęcia przewozów międzywojewódzkich od ówczesnej spółki PKP PR przez PKP IC, tam działo się podobnie.


Gofer


A powiedz mi ile tramwajów posiadało MKT przed likwidacją (zarówno sprawnych jak i nie sprawnych)?
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 11 paź 2012, 20:31

Ok. prace przy budowie przystanków kolejowych trwają tylko pojawia się następny problem. Załóżmy wsiadam w szynobus jadę wygodnie i wysiadam. I klapa bo nie ma dalej czym pojechać. Po prostu brakuje kompleksowego rozwiązania komunikacyjnego. Powinno to tak być zorganizowane że jadę pociągiem a potem mam możliwość przesiadki w środki komunikacji miejskiej i nie ważne czy w Zgierzu czy w Łodzi.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 11 paź 2012, 21:23

Ile wagonów posiadała MKT - proszę spytać likwidatora. Żal duszę ściska, że kilka wozów niemieckich, cierpiących jedynie na niesprawność wózków (ponoć to kosztowne), zostało zezłomowanych, choć nadwozia były w bardzo dobrym stanie...

Oprócz tego wszystkie 10 helmutów odsprzedanych do MPK w sierpniu było w pełni na chodzie. Nowy właściciel oficjalnie twierdził, że uruchomi 5, z czego na razie i tak się nie wywiązał, bo jeżdżą jedynie 3.

Mnie się do kolei aglomeracyjnej nie pali, zwłaszcza że tak tak ktoś trafnie zauważył, jej obecność nie będzie mieć właściwie żadnego znaczenia dla mieszkańców miejscowości między Łodzią a Ozorkowem. Jeśli powstanie nowy przewoźnik, będzie to kolejny krok do likwidacji Przewozów Regionalnych, a o ile znam życie, wspólnego biletu na dalszą podróż zrobić się nie da, czyli paradoksalnie popularność transportu szynowego spadnie (ponoć Koleje Śląskie już zdobyły Radomsko, więc życzę szczęścia w dojechaniu na przykład z Ozorkowa do Częstochowy).

Pomysł budowy przystanków przed kompleksową rewitalizacją szlaku powinien trafić chyba do jakiejś księgi rekordów kuriozów. Żadnych szynobusów nie będzie, lecz zespoły elektrycznie, głównie modernizacje EN57. I nikt nie wspomniał, że linia jest póki co jednotorowa - ciekawe jak pogodzimy ruch lokalny z krajowym.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 12 paź 2012, 12:29

No to Kolega nie wie ile było tych wagonów? Czyli wynika z tego, że MPK kupiło 10 helmutów a jeździ tylko 3,to bylo do przewidzenia.
Przewozy Regionalne w naszym wojewodztwie prędko nie padną, współpraca pomiędzy Marszalkiem a PR Łódź układa sie dosyc dobrze.
Odcinek Radomsko-Częstochowa będzie obsługiwany wspólnie przez PR i KŚ, także z Ozorkowa do Częstochowy sie dojedzie.
Co do przepustowości linii Łódź Widzew-Kutno i Bednary-Łódź Kaliska póki co byłbym spokojny.
Reaktywowano zamkniętą mijankę w Glinniku, mamy Stryków,Głowno,Domaniewice i Ł.Przedmieście, wkrótce ruszają prace nad poprawą obiektów inżynieryjnych, więc znikną zbędne ograniczenia prędkości na linii łowickiej, wiec czas jazdy
pomiędzy mijankami się skróci.
Natomiast ciut gorzej jest na linii kutnowskiej, duzo wychlapów itp.
Co do lokalizacji przystanków, plusem jest Radogoszcz Zachód, ponoc zaraz przy krańcowce autobusowej
budują peron, no mamy Zgierz Północ (autobusy).
Co do taboru ŁKA to na pewno te kilka zmodernizowanych "turbokibli"EN57. póki co te ezety jeżdzą na InterRegio
do/z Warszawy gdyż tak "zarządził" marszałek.
Na pewno wiadome jest to, że o kontrakt na dostawę taboru walczy Pesa i Stadler, co to będzie to nie wiem ale może jakieś cuś typu "elf"itp.
Odnośnie linii 46 osobiście dziwi mnie fakt że sporo ludzi korzysta z tego tramwaju, oczywiście dziwi w sensie pozytywnym.
Rozwija sie busiarstwo, są autobusy prywatne jadące szybciej na odcinku Zgierz-Ozorków, a mimo wszystko ludzie jezdzą 46.
Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, Wy jako Stowarzyszenie powinniście ruszyc sprawę odnośnie dotacji unijnej na remont torowiska, bo nie wierzę żeby MPK się na to wysiliło.

Pozdrawiam
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 14 paź 2012, 10:55

Dużo osób korzysta z linii 46, bo po pierwsze ma więcej przystanków niż prywatne busy. Kiedyś sam jeździłem busami i tramwajem 46 do pracy w Łodzi to tramwaj przegrywał bo busy jeździły częściej i stawały wszędzie (skończyło się to wraz z karaniem kierowców przez policję). Teraz busy mają wyznaczone przystanki i tam tylko się zatrzymują. Tramwaj mimo to jedzie po wydzielonym torowisku pomijając ulicę Łęczycką i Piotra Skargi. I to jest jego przewaga nad komunikacją autobusową.


Szymek Zgierz napisał(a):Co do lokalizacji przystanków, plusem jest Radogoszcz Zachód, ponoc zaraz przy krańcowce autobusowej

Ze zdjęcia to trochę inaczej wygląda.

Obrazek

Powinniśmy brać przykład rozwiązania z komunikacji WKD i SKM. Tylko że WKD ma swoje tory i przy każdym przystanku są parkingi dla osób korzystających z WKD.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 14 paź 2012, 11:14

Trzeba powiedzeni oficjalnie że linia kolejowa Zgierz-Łódź Widzew nigdy nie byłą linią pasażerską, tylko towarową. Fakt istnieje na niej kilka przystanków pasażerskich, tylko one do niczego nie prowadzą. Koncepcja była w latach 70 XX wieku aby ożywić tą linię.
Wybudowano przystanki Łódź Stoki

Obrazek

Łódź Uniwersytet (Mijanka)

Obrazek

Łódź Radogoszcz

Obrazek

Łódź Arturówek

Obrazek
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 15 paź 2012, 10:01

Aston76


Przeczytaj jeszcze raz to zdanie:
Co do lokalizacji przystanków, plusem jest Radogoszcz Zachód, ponoc zaraz przy krańcowce autobusowej
budują peron, no mamy Zgierz Północ (autobusy).

i spójrz na mapkę którą wkleiłeś. ;)

Pozdrawiam
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 15 paź 2012, 20:48

Proponuję przejedź się na Radogoszcz i zobaczysz, że nie jest to tak kolorowo jak piszesz Szymek Zgierz. Tory kolejowe od pętli autobusowej dzieli odległość około 300m. A to już sporo szczególnie jak część drogi jest gruntowa jak dobrze pamiętam.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 16 paź 2012, 09:42

Aston76

No widzę, że nie załapałeś. Ja pisałem o przystanku Radogoszcz Zachód a Ty na mapce pokazujesz Radogoszcz Wschód... ;)
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 16 paź 2012, 13:41

Gofer

Sytuacja z częstotliwością kursowania tramwaju nr 46 jak na razie spokojna, dziś na Paradzie wypowiadał się ktoś z ZDiT i mówił że Gmina Zgierz i Ozorków nie wyraziły zgody na zmianę częstotliwości.
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Życie codzienne w EZG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron