I nie ma linii tramwajowej 46

Aktualności i wydarzenia regionalne. Czekamy na Twoje informacje!

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 16 paź 2012, 15:23

Bo cały czas ja mówię o linii Zgierz - Łódź Widzew, a nie linii Zgierz - Łódź Kaliska a linia ta raczej na wysokości pętli autobusowej na Liściastej tory kolejowe są poprowadzone w wąwozie i tam naprawdę jest blisko do autobusów.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 16 paź 2012, 17:58

Szymek Zgierz napisał(a):Sytuacja z częstotliwością kursowania tramwaju nr 46 jak na razie spokojna, dziś na Paradzie wypowiadał się ktoś z ZDiT i mówił że Gmina Zgierz i Ozorków nie wyraziły zgody na zmianę częstotliwości.

Tak, przedstawiciele samorządów otrzymali w porę informacje, że ta wycena (nie żadna ekspertyza - nawet nie ma podpisu!) może być niewiarygodna.

Tymczasem odpowiedni inspektor ze ZDiT dostał wczoraj na piśmie pytania:
    1. Dlaczego gminy mają pokrywać koszty przywrócenia do stanu używalności ogrzewania zwrotnic, skoro jeśli już uszkodzenia wystąpiły, to po przejęciu obsługi linii przez MPK?
    2. Czy planowany jest montaż ogrzewania zwrotnicy w Ozorkowie na trójkącie manewrowym na nieużywanym w ruchu liniowym rozjeździe przy wyjeździe z „Miejskiego Ośrodka Kultury” (posesja ul. Wyszyńskiego 43a)?
    3. Czy może Pan w jakikolwiek sposób wykazać istnienie wychlapów i wskazać konkretnie ich lokalizację?
    4. Czy hipotetyczne zużycie przewodu jezdnego (o którym wcześniej nikt nie słyszał) może w jakikolwiek sposób wpływać na maksymalną prędkości jazdy pociągu, a jeśli tak, to w jaki?
    5. Dlaczego w kosztorysie widnieje wymiana przewodu jezdnego „DJP 100” na całych odcinkach od Proboszczewic do Lućmierza oraz od Lućmierza do Emilii, pomimo że jest on w większości nowy – instalowany po serii nocnych kradzieży elementów miedzianych infrastruktury, które miały miejsce 17 stycznia 2011 i 23 stycznia 2011?
    6. Dlaczego na podstacjach zasilających w Emilii i w Ozorkowie użyto sterowniki „CZAT 3000 PLUS”, skoro podstacje te nie są i prawdopodobnie nie będą monitorowane i w związku z tym nie można korzystać z pełnej funkcjonalności nowych urządzeń?
    7. Czy któryś z typów wagonów eksploatowanych na linii „46” – a więc: GT6, GT8, GT8ZR, M6S, 805Na o rozruchu oporowym z silnikami trakcyjnymi prądu stałego – posiada pozycje jazdy bezoporowej dla prędkości zbliżonej do prędkości manewrowej?
    8. Kto wykonał badania będące podstawą do wyceny?
    9. Jak Pańskim zdaniem obecny stan infrastruktury torowo-sieciowej między Helenówkiem a pętlą przy ulicy Cegielnianej ma się /w porównaniu/ do takich ciągów w Łodzi:
      • ul. Aleksandrowska od pętli Żabieniec do pętli Chochoła
      • ul. Cmentarna i ul. Srebrzyńska od ul. Legionów do pętli Koziny
      • ul. Dąbrowskiego od ul. Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza
      • ul. Kopernika od ul. Żeromskiego do ul. Włókniarzy
      • ul. Legionów od ul. Gdańskiej do ul. Włókniarzy
      • ul. Przybyszewskiego od ul. Śmigłego-Rydza do wiaduktu kolejowego
      • ul. Warszawska od wiaduktu kolejowego do pętli Wycieczkowa
      • ul. Wojska Polskiego od ul. Strykowskiej do ul. Franciszkańskiej, ze skrzyżowaniem włącznie
      • ul. Wyszyńskiego od ul. Retkińskiej do pętli Wyszyńskiego

Tutaj jest stronka z materiałami na ten temat.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Szymek Zgierz » 17 paź 2012, 11:31

Aston76

No to się źle zrozumieliśmy, aczkolwiek w którymś z pism branżowych czytałem że stary przystanek Radogoszcz "Wschód" ma byc przeniesiony bliżej ulicy Strykowskiej.


Gofer

A stowarzyszenie ma jakąś siedzibę?
Szymek Zgierz
Bywalec
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 lut 2011, 13:22

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 17 paź 2012, 12:53

Ma, każde musi mieć.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 22 lis 2012, 23:51

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Rozmowy z ZDiT. Stanowisko Rady Miejskiej w Łodzi".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez bloodo » 01 gru 2012, 00:57

Orientujecie się może czy zmiany z cenami biletów na tramwaje w Zgierzu są zmienione? Znalazłem tu takie coś :

http://www.itz-zgierz.pl/aktualnosci/219

Dawno nie jeździłem tramwajami więc nie wiem czy to prawda czy nie,jak to z tym jest?
Avatar użytkownika
bloodo
Miastowy
 
Posty: 343
Dołączył(a): 08 wrz 2011, 19:40

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 01 gru 2012, 07:58

Na chwilę obecną w granicach administracyjnych Zgierza obowiązują bilety Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu (również na liniach autobusowych 6 i 51), z wyjątkiem linii tramwajowych 16 i 46, w których obowiązują bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez adek » 01 gru 2012, 21:45

Widzę, że w ogóle masa ludzi ma z biletami problemy...

Ostatnio się jakaś dziewczyna wymądrzała w tramwaju w Zgierzu, że ona to ma tylko migawkę miejską na Łódź i nikt jej nie będzie zmuszał do kupna aglomeracyjnej, bo przecież ma też migawkę zgierską i jak coś, to się z kanarem będzie kłócić :?

I mimo że wiszą ogłoszenia w tramwajach, czy nawet na kiosku na pl. Kilińskiego to i tak ludzie wsiadają do tramwaju i kasują zgierski, albo idą do biletomatu i się zastanawiają na głos, dlaczego zgierskich biletów nie można kupić...dramat...

Ja rozumiem jeszcze jak ktoś jeździ komunikacją miejską raz na pół roku, ale ludzie, po których widać ze jeżdżą często, nie potrafią przyswoić sobie jednego zdania: "w tramwajach na terenie Zgierza obowiązują bilety aglomeracyjne MPK Łódź" :roll:
Avatar użytkownika
adek
Miastowy
 
Posty: 459
Dołączył(a): 14 lis 2010, 20:13

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 02 gru 2012, 01:37

Żeby było jeszcze ciekawiej: Bilet aglomeracyjny nie istnieje, innymi słowy jest to fikcja. Ten pseudo-aglomeracyjny bilet to jest po prostu bilet na linie miejskie i podmiejskie, ale wciąż jednego przewoźnika. Gdyby istniał prawdziwy bilet aglomeracyjny (jak na przykład w Warszawie czy Pradze), wówczas moglibyśmy korzystać z niego w: tramwajach, autobusach, na kolei i tak dalej. Są prowadzone rozmowy aby w "6" i "51" obowiązywał wspólny bilet LTZ, czyli łódzki.

Oprócz tego mieć świadomość należy, że przejęcie "46" przez MPK absolutnie nie było podyktowane wprowadzeniem biletu takiego samego w Łodzi i poza nią.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 05 gru 2012, 23:05

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Czy zima zaskoczy torowców?".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 09 lut 2013, 12:06

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Zimowe 46".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 26 lut 2013, 19:38

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Kiedy badali tory?".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Tonny » 04 mar 2013, 14:25

Jakieś 2 tygodnie temu widziałem taką sytuację. Sobota, godziny popołudniowe, pada deszcze ze śniegiem (całkiem intensywnie) toczący się tramwaj z Łodzi zatrzymuje się na Kuraku z zamiarem skrętu w prawo w stronę pl. Kilińskiego. Z pojazdu wysiada motorniczy (śnieg z deszczem dalej pada) z długą na jakiś 120cm rurką (początkowo facet wygoląda jakby chciał komuś tą rurką p...ć) i przestawia ręcznie zwrotnicę. Motorniczy wraca do pojazdu i tramwaj za chwilę będzie mógł skręcić w prawo.
Wszystko to działo się w XXI w. taka lokalna marka regionu. Nic dziwnego, że łodzianie na Zgierz mówią Brazylia.
Tonny
Miastowy
 
Posty: 363
Dołączył(a): 06 kwi 2011, 07:59

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez adek » 05 mar 2013, 20:56

Tonny napisał(a):Nic dziwnego, że łodzianie na Zgierz mówią Brazylia.

A na Plac Wolności jak mówią? Bo tam tak samo motorniczy z rurką biegają...
Avatar użytkownika
adek
Miastowy
 
Posty: 459
Dołączył(a): 14 lis 2010, 20:13

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 05 mar 2013, 22:45

Na Kuraku od kilku lat jest niesprawne zdalne sterowanie, dlatego każde przestawianie kierunku odbywa się ręcznie - za pomocą tego pręta, zwanego nastawiaczem.
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez 1992 » 07 kwi 2013, 16:17

Gofer napisał(a):Na Kuraku od kilku lat jest niesprawne zdalne sterowanie, dlatego każde przestawianie kierunku odbywa się ręcznie - za pomocą tego pręta, zwanego nastawiaczem.



pewnie po co wziąć się raz a porządnie naprawić zwrotnice lepiej niech motorniczy sobie w mrozie, śniegu i deszczu się przewietrzy
1992
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 mar 2013, 16:27

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 22 maja 2013, 21:37

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Nowe wiaty przystankowe w Ozorkowie".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez racjonalista » 28 maja 2013, 23:13

Łodzianie to na temat Zgierza niech się lepiej nie wypowiadają bo też mieszkają na wsi, nawet większej. Powinni się porównywać z Warszawą czy Krakowem, a nie 58 tysięcznym miastem. Jak mnie oni irytują...
Avatar użytkownika
racjonalista
Bywalec
 
Posty: 148
Dołączył(a): 18 lut 2012, 16:59
Lokalizacja: Zgierz

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 09 lip 2013, 20:12

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Elektryka wciąż na wierzchu. A winnych brak".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Gofer » 10 gru 2013, 22:47

"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Nowe ograniczenia na linii 46".
Gofer
Rozglądam się
 
Posty: 37
Dołączył(a): 02 gru 2011, 22:14

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 15 gru 2013, 15:01

Czyli nie ma chętnych do ratowania tej linii, a bardzo dużo osób tą liną podróżuje. A szkoda, bo poprawienie stanu torowiska powinno być priorytetem władz. Zmodernizowali linie kolejowe, wybudowali przystanki i zmniejszają częstotliwość kursowania pociągów w nowym rozkładzie jazdy. Gdzie sens, gdzie logika tych poczynań.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez BB1993 » 18 gru 2013, 20:15

Z tymi cięciami na linii kutnowskiej i łowickiej to pewnie chodzi o stworzenie efektu "wow" po starcie ŁKA. Później władze będą nam wmawiać, jakie to były "złe" Przewozy Regionalne, że pocięły nam połączenia, a teraz "super kolej" wozi pasażerów co 30 minut w szczycie.
BB1993
Rozglądam się
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 gru 2011, 19:45

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez aston76 » 18 gru 2013, 21:22

Dzisiaj godziny 11:20 po torowisku od Helenówka w stronę Kuraka chodziło 2 pracowników MPK i mierzyło stan torowiska jakimś specjalistycznym przyrządem pchanym po torowisku. Ciekawe czy szykują może dokumentację do remontu tego odcinka.
aston76
Miastowy
 
Posty: 446
Dołączył(a): 22 gru 2010, 22:55

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Zenon » 18 gru 2013, 21:38

Tramwaje 46 jeżdżą tragicznie. Dziś rano do Zgierza 3 nie przyjechały. I tak jest mniej więcej co 3 dni. Ci, którzy jeżdżą wiedzą o czym piszę. Jazda tą linią jest fatalna!
Zenon
Rozglądam się
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 wrz 2011, 20:13

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

Postprzez Doran » 29 lip 2014, 15:23

Remont linii kolejowych to nie jest tania sprawa. Wymagana do tego jest kwota wielomilionowa. Dlatego myślę, że należy się wyrozumiałość władzom zwłaszcza, że Łódź nie specjalnie chce pomóc w przebudowie linii. Skrobią własną rzepkę jak jacyś żydzi.

Jedyne złe doświadczenie jakie miałem z 16-tką występowało zawsze po stronie Łodzi... Z jakiegoś powodu czasem trzy 16-tki pod rząd nie są w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. W Zgierzu nie miałem takich problemów.
Doran
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 lip 2014, 17:09

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Życie codzienne w EZG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron