Strona 8 z 9

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 16 paź 2012, 15:23
przez aston76
Bo cały czas ja mówię o linii Zgierz - Łódź Widzew, a nie linii Zgierz - Łódź Kaliska a linia ta raczej na wysokości pętli autobusowej na Liściastej tory kolejowe są poprowadzone w wąwozie i tam naprawdę jest blisko do autobusów.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 16 paź 2012, 17:58
przez Gofer
Szymek Zgierz napisał(a):Sytuacja z częstotliwością kursowania tramwaju nr 46 jak na razie spokojna, dziś na Paradzie wypowiadał się ktoś z ZDiT i mówił że Gmina Zgierz i Ozorków nie wyraziły zgody na zmianę częstotliwości.

Tak, przedstawiciele samorządów otrzymali w porę informacje, że ta wycena (nie żadna ekspertyza - nawet nie ma podpisu!) może być niewiarygodna.

Tymczasem odpowiedni inspektor ze ZDiT dostał wczoraj na piśmie pytania:
    1. Dlaczego gminy mają pokrywać koszty przywrócenia do stanu używalności ogrzewania zwrotnic, skoro jeśli już uszkodzenia wystąpiły, to po przejęciu obsługi linii przez MPK?
    2. Czy planowany jest montaż ogrzewania zwrotnicy w Ozorkowie na trójkącie manewrowym na nieużywanym w ruchu liniowym rozjeździe przy wyjeździe z „Miejskiego Ośrodka Kultury” (posesja ul. Wyszyńskiego 43a)?
    3. Czy może Pan w jakikolwiek sposób wykazać istnienie wychlapów i wskazać konkretnie ich lokalizację?
    4. Czy hipotetyczne zużycie przewodu jezdnego (o którym wcześniej nikt nie słyszał) może w jakikolwiek sposób wpływać na maksymalną prędkości jazdy pociągu, a jeśli tak, to w jaki?
    5. Dlaczego w kosztorysie widnieje wymiana przewodu jezdnego „DJP 100” na całych odcinkach od Proboszczewic do Lućmierza oraz od Lućmierza do Emilii, pomimo że jest on w większości nowy – instalowany po serii nocnych kradzieży elementów miedzianych infrastruktury, które miały miejsce 17 stycznia 2011 i 23 stycznia 2011?
    6. Dlaczego na podstacjach zasilających w Emilii i w Ozorkowie użyto sterowniki „CZAT 3000 PLUS”, skoro podstacje te nie są i prawdopodobnie nie będą monitorowane i w związku z tym nie można korzystać z pełnej funkcjonalności nowych urządzeń?
    7. Czy któryś z typów wagonów eksploatowanych na linii „46” – a więc: GT6, GT8, GT8ZR, M6S, 805Na o rozruchu oporowym z silnikami trakcyjnymi prądu stałego – posiada pozycje jazdy bezoporowej dla prędkości zbliżonej do prędkości manewrowej?
    8. Kto wykonał badania będące podstawą do wyceny?
    9. Jak Pańskim zdaniem obecny stan infrastruktury torowo-sieciowej między Helenówkiem a pętlą przy ulicy Cegielnianej ma się /w porównaniu/ do takich ciągów w Łodzi:
      • ul. Aleksandrowska od pętli Żabieniec do pętli Chochoła
      • ul. Cmentarna i ul. Srebrzyńska od ul. Legionów do pętli Koziny
      • ul. Dąbrowskiego od ul. Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza
      • ul. Kopernika od ul. Żeromskiego do ul. Włókniarzy
      • ul. Legionów od ul. Gdańskiej do ul. Włókniarzy
      • ul. Przybyszewskiego od ul. Śmigłego-Rydza do wiaduktu kolejowego
      • ul. Warszawska od wiaduktu kolejowego do pętli Wycieczkowa
      • ul. Wojska Polskiego od ul. Strykowskiej do ul. Franciszkańskiej, ze skrzyżowaniem włącznie
      • ul. Wyszyńskiego od ul. Retkińskiej do pętli Wyszyńskiego

Tutaj jest stronka z materiałami na ten temat.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 17 paź 2012, 11:31
przez Szymek Zgierz
Aston76

No to się źle zrozumieliśmy, aczkolwiek w którymś z pism branżowych czytałem że stary przystanek Radogoszcz "Wschód" ma byc przeniesiony bliżej ulicy Strykowskiej.


Gofer

A stowarzyszenie ma jakąś siedzibę?

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 17 paź 2012, 12:53
przez Gofer
Ma, każde musi mieć.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 22 lis 2012, 23:51
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Rozmowy z ZDiT. Stanowisko Rady Miejskiej w Łodzi".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 01 gru 2012, 00:57
przez bloodo
Orientujecie się może czy zmiany z cenami biletów na tramwaje w Zgierzu są zmienione? Znalazłem tu takie coś :

http://www.itz-zgierz.pl/aktualnosci/219

Dawno nie jeździłem tramwajami więc nie wiem czy to prawda czy nie,jak to z tym jest?

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 01 gru 2012, 07:58
przez Gofer
Na chwilę obecną w granicach administracyjnych Zgierza obowiązują bilety Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu (również na liniach autobusowych 6 i 51), z wyjątkiem linii tramwajowych 16 i 46, w których obowiązują bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 01 gru 2012, 21:45
przez adek
Widzę, że w ogóle masa ludzi ma z biletami problemy...

Ostatnio się jakaś dziewczyna wymądrzała w tramwaju w Zgierzu, że ona to ma tylko migawkę miejską na Łódź i nikt jej nie będzie zmuszał do kupna aglomeracyjnej, bo przecież ma też migawkę zgierską i jak coś, to się z kanarem będzie kłócić :?

I mimo że wiszą ogłoszenia w tramwajach, czy nawet na kiosku na pl. Kilińskiego to i tak ludzie wsiadają do tramwaju i kasują zgierski, albo idą do biletomatu i się zastanawiają na głos, dlaczego zgierskich biletów nie można kupić...dramat...

Ja rozumiem jeszcze jak ktoś jeździ komunikacją miejską raz na pół roku, ale ludzie, po których widać ze jeżdżą często, nie potrafią przyswoić sobie jednego zdania: "w tramwajach na terenie Zgierza obowiązują bilety aglomeracyjne MPK Łódź" :roll:

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 02 gru 2012, 01:37
przez Gofer
Żeby było jeszcze ciekawiej: Bilet aglomeracyjny nie istnieje, innymi słowy jest to fikcja. Ten pseudo-aglomeracyjny bilet to jest po prostu bilet na linie miejskie i podmiejskie, ale wciąż jednego przewoźnika. Gdyby istniał prawdziwy bilet aglomeracyjny (jak na przykład w Warszawie czy Pradze), wówczas moglibyśmy korzystać z niego w: tramwajach, autobusach, na kolei i tak dalej. Są prowadzone rozmowy aby w "6" i "51" obowiązywał wspólny bilet LTZ, czyli łódzki.

Oprócz tego mieć świadomość należy, że przejęcie "46" przez MPK absolutnie nie było podyktowane wprowadzeniem biletu takiego samego w Łodzi i poza nią.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 05 gru 2012, 23:05
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Czy zima zaskoczy torowców?".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 09 lut 2013, 12:06
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Zimowe 46".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 26 lut 2013, 19:38
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Kiedy badali tory?".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 04 mar 2013, 14:25
przez Tonny
Jakieś 2 tygodnie temu widziałem taką sytuację. Sobota, godziny popołudniowe, pada deszcze ze śniegiem (całkiem intensywnie) toczący się tramwaj z Łodzi zatrzymuje się na Kuraku z zamiarem skrętu w prawo w stronę pl. Kilińskiego. Z pojazdu wysiada motorniczy (śnieg z deszczem dalej pada) z długą na jakiś 120cm rurką (początkowo facet wygoląda jakby chciał komuś tą rurką p...ć) i przestawia ręcznie zwrotnicę. Motorniczy wraca do pojazdu i tramwaj za chwilę będzie mógł skręcić w prawo.
Wszystko to działo się w XXI w. taka lokalna marka regionu. Nic dziwnego, że łodzianie na Zgierz mówią Brazylia.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 05 mar 2013, 20:56
przez adek
Tonny napisał(a):Nic dziwnego, że łodzianie na Zgierz mówią Brazylia.

A na Plac Wolności jak mówią? Bo tam tak samo motorniczy z rurką biegają...

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 05 mar 2013, 22:45
przez Gofer
Na Kuraku od kilku lat jest niesprawne zdalne sterowanie, dlatego każde przestawianie kierunku odbywa się ręcznie - za pomocą tego pręta, zwanego nastawiaczem.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 07 kwi 2013, 16:17
przez 1992
Gofer napisał(a):Na Kuraku od kilku lat jest niesprawne zdalne sterowanie, dlatego każde przestawianie kierunku odbywa się ręcznie - za pomocą tego pręta, zwanego nastawiaczem.



pewnie po co wziąć się raz a porządnie naprawić zwrotnice lepiej niech motorniczy sobie w mrozie, śniegu i deszczu się przewietrzy

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 22 maja 2013, 21:37
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Nowe wiaty przystankowe w Ozorkowie".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 28 maja 2013, 23:13
przez racjonalista
Łodzianie to na temat Zgierza niech się lepiej nie wypowiadają bo też mieszkają na wsi, nawet większej. Powinni się porównywać z Warszawą czy Krakowem, a nie 58 tysięcznym miastem. Jak mnie oni irytują...

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 09 lip 2013, 20:12
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Elektryka wciąż na wierzchu. A winnych brak".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 10 gru 2013, 22:47
przez Gofer
"Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" prezentuje komunikat pod tytułem "Nowe ograniczenia na linii 46".

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 15 gru 2013, 15:01
przez aston76
Czyli nie ma chętnych do ratowania tej linii, a bardzo dużo osób tą liną podróżuje. A szkoda, bo poprawienie stanu torowiska powinno być priorytetem władz. Zmodernizowali linie kolejowe, wybudowali przystanki i zmniejszają częstotliwość kursowania pociągów w nowym rozkładzie jazdy. Gdzie sens, gdzie logika tych poczynań.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 18 gru 2013, 20:15
przez BB1993
Z tymi cięciami na linii kutnowskiej i łowickiej to pewnie chodzi o stworzenie efektu "wow" po starcie ŁKA. Później władze będą nam wmawiać, jakie to były "złe" Przewozy Regionalne, że pocięły nam połączenia, a teraz "super kolej" wozi pasażerów co 30 minut w szczycie.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 18 gru 2013, 21:22
przez aston76
Dzisiaj godziny 11:20 po torowisku od Helenówka w stronę Kuraka chodziło 2 pracowników MPK i mierzyło stan torowiska jakimś specjalistycznym przyrządem pchanym po torowisku. Ciekawe czy szykują może dokumentację do remontu tego odcinka.

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 18 gru 2013, 21:38
przez Zenon
Tramwaje 46 jeżdżą tragicznie. Dziś rano do Zgierza 3 nie przyjechały. I tak jest mniej więcej co 3 dni. Ci, którzy jeżdżą wiedzą o czym piszę. Jazda tą linią jest fatalna!

Re: I nie ma linii tramwajowej 46

PostNapisane: 29 lip 2014, 15:23
przez Doran
Remont linii kolejowych to nie jest tania sprawa. Wymagana do tego jest kwota wielomilionowa. Dlatego myślę, że należy się wyrozumiałość władzom zwłaszcza, że Łódź nie specjalnie chce pomóc w przebudowie linii. Skrobią własną rzepkę jak jacyś żydzi.

Jedyne złe doświadczenie jakie miałem z 16-tką występowało zawsze po stronie Łodzi... Z jakiegoś powodu czasem trzy 16-tki pod rząd nie są w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. W Zgierzu nie miałem takich problemów.